Nurul.W

Just another WordPress.com weblog

Fingerprint recognition June 27, 2008

Filed under: General — nwarshad @ 1:10 am

Assalamualaikum…

Lagi beberapa hari lagi dah nak masuk bulan 7. Tapi programming saya masih tiada satu pon yg success lagi..terasa hampir putus asa juga rasanye… namun kugagahi juga diri ini untuk terus berusaha, kena siapkan juga sebelom pertengahan ogos. Sistem ni menggunakan Gabor Filter, untuk menghasilkan FingerCode. FingerCode inilah yg akan digunakan untuk proses recognition. Namun fasa pertama programmingku ini masih belom berjaya iaitu core point detection & ROI. Ni dah bosan mengadap Matlab seharian……….

Nilah yang aku dapat, saya perlu mendapatkan core point yang bewarna merah. Huhu..ni baru sikit, go go go…mesti pantas!!! Timeline yg saya buat sebelum cuti ester yang lalu dah tak boleh pakai, jadi setelah menimbangkan masa yang ada, sepatutnya saya mesti menyiapkan fasa yang pertama sebelum Isnin minggu hadapan. Moga dalam baki 2,3 hari yang ada ini saya mampu menyiapkannya. Ok stop right now, switch back to MAtlab!

 

2 Responses to “Fingerprint recognition”

  1. zafirah Says:

    wah…cap jari sape plak tu..guna neural network gak ke?gud luck kak ateh.smg dipermudahkan urusan kat sana n cpt2 blk ke malaysia tanah airmu ni ye.

  2. nwarshad Says:

    Thanks Na! No, I’m using Matlab, Filter-based algo. & Euclidean distance. InsyaALLAH, please pray for us dan don’t forget to sambut me at KLIA..;-)


Leave a Reply

