Nurul.W

Just another WordPress.com weblog

6 Bulan August 10, 2010

Filed under: anak,twin — nwarshad @ 6:43 am

Assalamualaikum

Alhamdulillah…anak-anak dah berumur 6 bulan. Mereka sudah pandai merangkak dan semakin bijak. Selain itu, sudah mula memakan makanan pepejal dan sedang berlatih untuk duduk dan memanjat. Semoga Ramadhan yang bakal tiba menjadikan aku & suami lebih tabah dan sabar dalam mendidik anak-anak kami.

Advertisements
 

Mendorong Individuality Dalam Kanak-kanak Kembar ~part I~ June 30, 2010

Filed under: anak,General,twin — nwarshad @ 4:10 am

Assalamualaikum ūüôā

Bagaimanakah watak persendirian anak kembar boleh didorong, dan apa yang ibu bapa boleh lakukan untuk membantu membinanya? 10 cara mendorong individuality dalam kanak-kanak kembar akan saya kongsikan.Ini bagi membantu ibu bapa melayan anak kembar seperti individu dan membantu orang lain mengelak melihat mereka sebagai satu pakej.  Bagi entry kali ini saya akan kongsikan 5 cara terlebih dahulu.

(more…)

 

Raising Twin! June 14, 2010

Filed under: anak,twin — nwarshad @ 6:31 am

Assalamualaikum ūüėČ

‚ÄúMacam mana nak bezakan mereka?‚ÄĚ itu soalan lazim yang aku dan suami terima berkenaan anak kembar kami. Bagaimana ye? Hmmm‚Ķhanya jauhari yang meneganl manikam, jadi sudah pasti ummi dan abi kenal anak-anak mereka. Ya, Afnan bentuk kepalanya panjang (bujur), tapi dah tak nampak sebab Afnan dah tembom macam kuih bom‚Ķhehe.¬† Aufa pula bentuk kepalanya bulat dan lebih manis. Afnan agak serius tapi sangat suka membaca buku macam abi‚Ķ Selain itu, Afnan ada 2 tanda dibelakang kepalanya dan Aufa ada 1 sahaja tanda dibelakang kepala, tapi tanda-tanda tersebut semakin pudar.

We are same but different...2 or 3 weeks ++

Menjadi seorang ibu amat seronok walaupun penat menjaga anak-anak. Walaupun penat, tapi pabila si kembar senyum dan beraksi, hehe cair lentok ummi dibuatnya. Hilang penat dan rasa terus diberi kekuatan untuk terus menjadi seorang ibu. Hehe rase macam nak anak lagi!

Saya nak share skit bagaimana kami menguruskan mereka pada entry kali ini. (more…)

 

Freedom Flotilla Vs. World Cup! June 11, 2010

Filed under: Uncategorized — nwarshad @ 7:33 am

Baru-baru ini dunia dikejutkan dengan penahanan tentera Israel terhadap kapal-kapal  laut Freedom Flotilla dalam misi bantuan kemanusian ke Palestin. Betapa biadap dan zalimnya tindakan mereka terhadap para sukarelawan yang menyertai misi tersebut. Sebaik mengetahui berita ini perahan marah membuak2 dalam diri…terasa ingin kutumbuk-tumbuk para tentera tersebut bila mlihat video di dalam yuotube. Dan sangat gerammmmmmmmm bila banyak la pulak video propaganda yahudi ni yang menyatakan mereka yang diserang oleh para sukarelawan..idak ke ngok namanya tu…geram, geram dan geram. Hanya doa kupanjatkan dari sini, moga ALLAh sentaiasa memberi kekuatan kepada ku dan semua umat Islam yang lain untuk sentiasa menyayangi saudara seIslamnya walaupun di mana mereka berada.

Setelah para sukarelawan dari Malaysia selamat sampai ke tanah air‚Ķbanyak stesen tv menjemput mereka untuk bual bicara ¬†dan banyak berita yang menyiarkan tentang mereka. Walaupun begitu, aku tak jemu-jemu untuk melihat rancangan-rancangan tersebut, dan aku bertanya pada diriku sendiri bagaiman perasaanku jika yang pergi itu adalah suamiku‚Ķadakah aku setabah isteri-isteri sukarelawan yang lain yang mengizinkan suami mereka menyertai misi tersebut dan sekuat isteri para pejuang Islam yang lain‚Ķaku berharap suatu hari nanti aku mampu menjadi seperti itu. Aku perlu sedar semua yang ada disekeliling, suami, anak-anak harta benda dan segalanya adalah milik ALLAh Tuhan sekalian alam. Inilah yang dikatakan oleh isteri ketua sukarelawan dari Malaysia, saya kuat kerana suami itu milak ALLAH, redha jika apapun terjadi terhadap suaminya. Moga antum terus diberi kekuatan untuk berjuang di atas jalanNya. (more…)

 

~ SIK Clothing ~ Harga runtuh ;-) June 7, 2010

Filed under: Uncategorized — nwarshad @ 4:32 am

Assalamualaikum. Mari, mari, mari jualan penghabisan stok T-shrit muslimah SIK clothing pula.Ade sesetengah baju yang warnanya berlainan dari warna stok yang ada. Tapi designya tetap sama.

SIK ~ Mdl02 ~ Saiz: S ~ Warna: Turqois
Harga asal: RM37.00
Sale: RM34:00


SIK ~ Mdl04 ~ Saiz: S ~ Warna: Coklat
Harga asal: RM37.00
Sale: RM34:00


SIK ~ Mdl71 ~ Saiz: M ~ Warna: Pink
Harga asal: RM38.00
Sale: RM35:00


SIK ~ Mdl74 ~ Saiz: M ~ Warna: Hijau
Harga asal: RM37.00
Sale: RM34:00

Sila email ke srikandi_nwa@yahoo.com untuk pembelian/pertanyaan. TQ

 

Penghabisan Stok ~ UKHTI ~

Filed under: Uncategorized — nwarshad @ 2:44 am

Assalamualaikum. Jualan penghabisan stok T-shrit muslimah UKHTI. Cuma tinggal 3 sahaja lagi…

UKHTI ~ U17 ~ Saiz: S ~ Warna: Biru, Purple

Harga asal: RM38.00

Sale: RM35:00



UKHTI ~ U21 ~ Saiz: XL ~ Warna: Purple, Tosca

Harga asal: RM45.00

Sale: RM42:00



UKHTI ~ U25 ~ Saiz: M ~ Warna: Merah Bata, Tosca

Harga asal: RM39.50

Sale: RM37:00

Berminat?! Sila e-mail saya untuk tempahan/pertanyaan: srikandi_nwa@yahoo.com

Saiz dan ukurannya:

DEWASA S M L XL
Panjang badan 83 86 88 94
Pundak 38 41 46 49
Panjang tangan 54 55 56 56
Lebar dada 45 47 54 57
Lebar Bawah
55
58
64
67
 

Jualan Penghabisan Stok ~ UKHTI TEEN June 4, 2010

Filed under: Uncategorized — nwarshad @ 7:38 am

Assalamualaikum…

Semenjak dua menjak ni suka sangat shopping online dan dah tersampuk pula nak menjual stok baju yang tak sempat dijual dulu kat sini. Baju ni saya order mase awal-awal pregnan dlu, then tak sempat nak menghabiskan jualan sebab dah tak larat nak bawak perut..hehe. Kiranya ni jualan penghabisan stok..mari mari mari…muarah murah murah…

Ukhti Teen ~ UT01 ~ Saiz: S ~ Warna: Purle, Pink

Harga asal: RM39.50

Sale: RM37.00


Ukhti Teen ~ UT03 ~ Saiz: M ~ Warna: Pink, Kelabu

Harga asal: RM38.00

Sale: RM35.00


Ukhti Teen ~ UT06 ~ Saiz: M ~ Warna: Pink, Turqois

Harga asal: RM38.00

Sale: RM35.00


Ukhti Teen ~ UT09 ~ Saiz: M ~ Warna: Hijau Toska, Kelabu

Harga asal: RM39.50

Sale: RM37.00

Untuk order atau pertanyaan sila email saya: srikandi_nwa@yahoo.com

Saiz ukuran:

Ukhti TEEN S M L
Panjang badan 68 71 73
Pundak 34 36 37
Panjang tangan 51 52 53
Lebar dada 40 42 45
Lebar bawah 48 51 52